Aloitin blogin kirjoittamisen tammikuussa 2017. Kirjoittaminen on aina ollut tärkeää minulle, mutta se ei ollut syy blogin aloittamiseen. Kirjoittamiseen innoitti vaikea elämäntilanne terveyden suhteen ja tarvitsin paikan purkaa tuntemuksiani. Jaoin blogin muutamille ihmisille lähipiiriini. Tämän blogin aloittamisesta on nyt kolme vuotta aikaa. Kirjoitin aktiivisemmin ja vähemmän aktiivisesti tammikuusta elokuuhun. Nyt on aika jatkaa 2,5 vuoden tauvon jälkeen. Paljon hyviä asioita on tapahtunut mun elämässä konkreettisesti :).
Vatsaongelmani alkoivat 2014-2015 vuoden vaihteessa muistaakseni. Ajanjakso, kuinka kauan sitä vaikeinta aikaa kesti, on edelleen osittain sumun peitossa. Olin sairaslomalla pitkään ja tein osa-aikatyötä pitkään. Nyt oireista huolimatta vaikein aika on takanapäin, haluan niin uskoa. Vatsaoireeni eivät ole kadonneet, mutta olen oppinut elämään niiden kanssa, osittain. Tulee todella vaikeita jaksoja ja helpompia jaksoja, niiden kanssa on vain elettävä.
Erosin kesällä 2017 pitkästä parisuhteesta, joka kesti seitsemän vuotta. Ero oli minulle shokki ja koen tulleeni jätetyksi elämäni vaikeimmassa tilanteessa. Elin vaikeaa aikaa vatsaongelmien kanssa. Annoin suhteelle kaikkeni vuosien ajan, uskoin sokeasti meihin unohtaen itseni. Inhosin etäsuhdetta alusta asti ja sitä kesti viisi vuotta seitsämästä. Minulle lupailtiin asioita, lupailtiin etäsuhteen loppumista, mutta sitä ei tapahtunut.
Ero oli raskas. Seuraavan puolivuotta elin "shokkiaikaa" itkien paljon. Minulla ei ollut virtaa kulkea kodin ulkopuolella, tein työni ja lojuin asunnollani saunatakki päällä tuntikausia. Mietin miksi olin ajautunut sellaiseen suhteeseen, jossa en voinut hyvin. Mietin paljon miksi en luovuttanut aikaisemmin, sillä en ollut tyytyväinen asioiden kulkuun. Mietin miksi en nähnyt omaa parastani ja uskoin toisen lupauksiin, lupauksiin jotka oli petetty jo monia kertoja. Eron jälkeen halusin olla kaveri, ystävä, mitä sen jälkeen ikinä onkaan mahdollista. Olisin halunnut käydä asiat läpikotaisin, jatkaa elämää, mutta se ei onnistunut. Entinen kumppanini vältteli puhumasta asioista syvältä ja minä olisin halunnut käydä asiat kunnolla juurta jaksaen. Pidettiin yhteyttä, mutta se pikkuhiljaa hiipui. En jaksanut olla aloitteelinen osapuoli jatkuvasti ja lakkasin loputtomasti ymmärtämästä toista unohtaen itseni.
Mun elämän oli vasta alkamassa, sitä en eronpartaalla heti tajunnut <3.
Mun elämän oli vasta alkamassa, sitä en eronpartaalla heti tajunnut <3.
Kommentit
Lähetä kommentti