Kesään 2018 mahtuu paljon ihania muistoja ja kokemuksia. Oltiin tunnettu mieheni kanssa kaksi kuukautta, kun lähdettiin valloittamaan Norjaa etelästä pohjoiseen. Matkustimme autolla Helsinkiin, josta jatkoimme laivalla Tukholmaan. Yövyimme laivassa, vietimme päivän Tukhomassa, josta illalla jatkoimme matkaa kohti Osloa. Oslo on kaunis kaupunki, se oli ensivierailuni siellä ja ihastuin kaupunkiin valtavasti. Liikkuminen Oslossa oli helppoa, sillä mieheni on asunut kaupungissa muutaman vuoden ja näin ollen löydettiin nopeasti parhaille paikoille. Vietimme Norjassa aikaa useamman viikon. Kesä oli kaikkien aikojen lämpimin ja teltassa nukkuminen oli erityisen miellyttävää. Oslosta jatkoimme matkaa Jotunheimin kansallispuiston läpi kohti Geiragerin vuonoa, joka on yksi kauneimmista paikoista, missä olen käynyt.
![]() |
| Geirangerin vuono 2018. |
Geirangerin jälkeen matkalla kohti Trondheimia pysähdyimme monissa pienemmissä kauniissa paikoissa ihastelemassa uskomattomia luonnon antimia. Seuraava etappi oli kuitenkin Trondheim, joka vuoristoiseen Geirangerin seutuun suhtetutettuna oli vähän "tasaisempi" paikka.
Trondheim kaupunkina on todella kaunis. Värikkäät talot vanhassa kaupungissa huokuivat arvokkuuttaan ja vetävät ihmisiä puoleensa. Se näky jäi päällimäiseksi mieleen siitä kauniista kaupungista.
Trondheim 2018.
Trondheimista ajettiin Åren kautta Suomeen. Matkalla pysähdyimme ihastelemaan pohjoismaiden suurinta luonnon koskea Storforsenia, joka sijaitsee n. 70 km päässä Luleåsta. Kotona vietimme muutaman päivän palautumassa reissusta, kunnes jatkoimme kohti pohjois Norjan Lofootteja. Siitä alkoi uusi seikkailu. Tässä lyhykäisyydessään kertomusta etelä Norjan valloittamisesta. Palaan Norjan nähtävyyksiin ja maagisiin kokemuksiin vielä seuraavissa kirjoituksissa, sillä niitä muistoja ei näin lyhyellä katsauksella voi ohittaa. <3


Kommentit
Lähetä kommentti